Je gaat starten als ondernemer en dan heb je natuurlijk een website nodig, dit is immers je digitale visitekaartje. Of misschien heb je al een website maar ben je hier niet helemaal tevreden mee. Wat moet een goede website nou eigenlijk aan voldoen? In dit artikel lichten wij toe wat jij nodig hebt om een goed functionerende website te hebben die ervoor zorgt dat jij je professioneel kan profileren. Dat leidt tot meer klanten en omzet!
1. Zorg voor goede, veilige hosting voor je website
Een ontwikkelde website moet ergens ondergebracht worden. Hosting is in het kort gezegd; het huren van een stukje ruimte (opslag) op een server waarop de bestanden van je website zijn opgeslagen. Je domeinnaam (bijvoorbeeld jamilo.nl) wordt dan ondergebracht bij deze hostingpartij zodat als bezoekers dit webadres intikken, ze op je website uitkomen. Het is belangrijk dat je een partij kiest met goede support. Hosting kan vrij technisch zijn, dus dan is het fijn als je ondersteuning hebt als je tegen technische problemen aanloopt. Vaak kan je een domeinnaam samen met de hosting aanschaffen.
2. Een design
Je hebt een plan voor je website. Je weet wat je wil aanbieden, wat dit gaat kosten en wat je doelgroep is. Maar heb je ook al een idee van hoe je deze ideëen op je website wil tonen? Bij het maken van het design van je website moet je een logo hebben, een huisstijl met een kleurencombinatie, maar je moet ook nadenken over de volgorde van je lay-out. Misschien kan je alle informatie op 1 pagina verwerken, dat is een stuk makkelijker. Maar als je meerdere diensten hebt, heb je misschien meerdere pagina’s nodig. Maak dus een ruwe schets van welke pagina’s je op je website nodig hebt en waar welke informatie mag komen. Deze blauwdruk maakt het in elkaar (laten) zetten van een website een stuk overzichtelijker.
3. Content
Als je een structuur voor je website hebt, moeten de pagina’s gevuld worden met content. Houd hierbij rekening met conversie optimalisatie. Zorg ervoor dat je een actieve schrijfstijl gebruikt en denk na over de reis van een bezoeker over de pagina. Op iedere pagina wil je dat de bezoeker een actie onderneemt: bijvoorbeeld een contactformulier invullen. Of je wilt dat diegene je belt om meer informatie te vragen. Deze acties worden ook wel conversies genoemd. Houd er dus rekening mee dat je design en content afgestemd zijn op de conversies die je wilt.
4. Google tools
Of je nu een lokale ondernemer bent of dat je internationaal gaat handelen; je wilt gevonden worden met je nieuwe website. Hiervoor zijn verschillende tools vanuit Google beschikbaar om je bij te helpen. Met bijvoorbeeld Google Analytics kan je bijhouden hoe een bezoeker zich over de website begeeft, hoe lang deze op de website is en waar hij of zij vandaan komt. Google Mijn Bedrijf geeft je de mogelijkheid om compact in Google weer te geven waar je bedrijf gevestigd is en hoe er het beste contact met je opgenomen kan worden. Tevreden klanten of bezoekers kunnen hier ook recensies achterlaten, deze zijn altijd goed om te hebben!
5. Houd rekening met de AVG!
AVG is een afkorting voor Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dit is een Europese privacywet die regelt dat bedrijven en organisaties persoonsgegevens zorgvuldig verwerken. Als jij een eigen website hebt, moet jij je ook houden aan deze regels. Dus bij het gebruik van online tools van Google en andere partijen moet jij ervoor zorgen dat deze dusdanig zijn ingesteld dat er geen privacywetten geschonden worden. Denk hierbij aan het bijhouden van het IP-adres van de bezoeker. In een cookiemelding moet jij op je website dan aantonen welke cookies jij gebruikt. Een cookie is een klein tekstbestandje dat een website op de harde schijf van je computer zet op het moment dat je de site bezoekt. Zo kan de website bijvoorbeeld onthouden welke pagina's u hebt bekeken.
Kan je hier hulp bij gebruiken?
Dit zijn vijf belangrijke punten bij het maken van een website. Zoals je kan lezen kan het vrij technisch worden. Daarom bieden wij hier graag ondersteuning bij: met Jamilo CMS zorgen wij ervoor dat al deze aspecten je uit handen genomen worden. Jij denkt na over een blauwdruk van je website, wij gaan voor je aan de slag om binnen korte tijd jouw website live te hebben.
Wil je meer weten over Jamilo CMS en hoe jouw nieuwe website eruit kan komen te zien? Klik dan hier voor meer informatie! Bij interesse zetten we graag een demonstratie voor je in elkaar.
Heb je na livegang nog ondersteuning nodig bij de Online Marketing? Wil je bijvoorbeeld meer weten over hoe je pagina’s optimaliseert voor conversie, of wil je gebruik maken van de tools van Google en hier instructie over krijgen? Ook hierbij kunnen wij je ondersteunen. Zo zorgen wij ervoor dat jouw website snel online is en jij je snel weer kan focussen op dat waar jij goed in bent!
Wil je onze brochure ontvangen? Laat dan even je gegevens achter.