Je website is af, gefeliciteerd! Je gaat achterover zitten met je telefoon voor je op je bureau, wachtend tot de aanvragen of bestellingen binnenstromen. Maar het blijft stil…
Wanneer je website klaar is, gaat het werk pas beginnen. Naast jouw website zijn er waarschijnlijk vele anderen die soortgelijke diensten aanbieden. Maar hoe zorg je er voor dat jouw bedrijf en website hier tussenuit springen?
Leef je in in je doelgroep
Probeer je hiervoor in te leven in je doelgroep. Stel je bent een Fysiotherapeut die een eigen praktijk is begonnen. Je doelgroep zal dan patiënten zijn die op zoek gaan naar oplossingen voor hun klachten/problemen. Maar hoe doen zij dit? En welke vragen stellen ze hiervoor?
Google is de meest populaire zoekmachine
Ga zelf eens proberen op Google: welke zoektermen of zoekopdrachten zou jij gebruiken om bij jouw bedrijf uit te komen? Google toont daarnaast ook gerelateerde zoekopdrachten. En dit is belangrijke kennis voor je website. Verwerk de zoekopdrachten die jouw doelgroep zou gebruiken in de teksten op je website. Zo scoor je hoger in Google.
Daarnaast kan het ook van toegevoegde waarde zijn om landingspagina’s aan te maken die afgestemd zijn op een specifieke dienst of product. Stel je geeft behandelingen voor nekklachten of je verleent administratieve ondersteuning voor een specifieke branche. Maak hier dan unieke landingspagina’s voor. Gebruik hierbij de specifieke zoektermen en vragen die een klant kan hebben om de teksten te schrijven.
Zoekmachineoptimalisatie
Dit alles is een voorbeeld van zoekmachineoptimalisatie, ook wel ‘SEO’ genoemd. Een betaalde variant hiervan is ‘SEA’. Bij Google maak je hierbij gebruik van ‘Google Ads’.
Door het inzetten van Google advertenties wordt je website direct bovenaan de Google zoekpagina geplaatst, tegen betaling. Door een gericht budget in te zetten voor deze toppositie wordt de zichtbaarheid en vindbaarheid van je website significant vergroot. Je betaalt dan voor iedere keer dat iemand in Google op je advertentie klikt en naar je website wordt gebracht.
Weeg hierbij af wat de kosten zijn om bezoekers naar je website toe te krijgen en wat de opbrengst is als iemand echt klant wordt. Als je voor een redelijk bedrag een klant kan werven die jarenlang bij je terugkomt dan is dat de investering zeker waard. Om te adverteren via Google is het aan te raden om een specialist in te schakelen. Dit zijn Online Marketeers die ervaring hebben met paid advertising.
Aan de slag met klanten werven?
Door gebruik te maken van Jamilo CMS is jouw website zoekmachine vriendelijk ingericht en is de techniek volledig up-to-date waardoor de website snel laadt. Het is belangrijk dat je website snel laadt. Zo voorkom je dat bezoekers afhaken voor ze ook maar een seconde op je website hebben doorgebracht.
Benieuwd naar de mogelijkheden die wij bieden? We zetten met plezier een demonstratie voor je in elkaar. Ga hiervoor naar deze pagina en laat je gegevens achter!
Heb je ondersteuning nodig bij de Online Marketing?
Wil je bijvoorbeeld meer weten over hoe je pagina’s optimaliseert voor conversie, of wil je gebruik maken van de tools van Google en hier instructie over krijgen? Ook hierbij kunnen wij je ondersteunen, neem hiervoor contact op met Albert via albert@jamilo.nl!
Je kunt ook even je gegevens achterlaten en eerst onze brochure lezen.